Martinborough, 10/10/22

10 oktober 2022 - Martinborough, Nieuw-Zeeland

Gereden kilometers : 63

Overnachting : Martinborough top 10 Holidaypark.

Vandaag vanuit Featherston vertrokken. Ik ben naar de bakker geweest om ons ontbijt en lunch te halen. De bakker had een groot assortiment aan belegde broodjes. We willen niet zoals gisteren zonder lunch komen te zitten.

Het landschap tussen Featherston en Martinborough bestond uit veel boerderijen met heel veel schapen of koeien. Het uitzicht geeft ons een gevoel van vrijheid. Hennie krijgt het Zwitser leven gevoel en ik het gevoel van hier kan ik wel wennen.

Iedereen die we tegen komen zwaait naar ons. Alhoewel ik denk dat drie motorrijders ons wél hebben vervloekt. We waren even vergeten dat we links van de weg moesten rijden.

Ik vind dat ik teveel bagage heb dus bij elke overnachtingsplaats laat ik iets achter. Ik heb een slaapzak meegenomen voor het geval dat we in vieze kamer terecht komen of geen overnachting kunnen vinden maar daar is nu totaal geen sprake van. Hennie blijft trouw aan zijn bagage. De tweede fietsaccu is een zware jongen maar wat waren we daar gisteren blij mee.

De rugzak die we tijdens fietsen op onze rug hebben is ook niet fijn.  Hennie heeft de zijne achterop gebonden.

We zijn om 13.00 uur in Martinborough en besluiten voor vandaag te stoppen met fietsen. We zoeken de camping op die daar is. Ze hebben een wasmachine waar we gebruik van maken. Het drogen doet de stevige wind en de zon wel voor ons. We gaan genieten van het vakantiegevoel, zonnetje, soort kleine stacaravan en even lui doen.