Orere Point

21 oktober 2022 - Orere Point, Nieuw-Zeeland

We zijn vanmorgen vanaf de camping vertrokken, in de buurt van de camping zit een toeristische attractie Cathedral Cove in Hahei. Het is een een wandeling naar een mooi strand met grotten. Je kunt de Cathedral Cove met een shuttlebus bezoeken maar ook wandelen. Wij besluiten te wandelen over het aangelegde pad. De stijgingen zijn nogal steil en heftig. De uitzichten zijn schitterend. Je moet alleen niet naar beneden kijken want het is toch best wel hoog. Het is een pittige wandeling  van heen en terug 4 km.. Bij de Cathedral Cove moeten we eerst 100 traptrede naar beneden en ja die moesten we ook weer omhoog. Het strand is schitterend en het water echt blauw. Amazing. Jammer dat we onze zwemkleding niet bij ons hebben. We gaan weer terug richting de auto.

Ik ga toch even met blote voeten over het strand en in het water. Het water is ijskoud.

Golfclubs zijn in NZ overal. Elke plaats, groot of klein, heeft wel een golfclub. Misschien toch eens proberen alhoewel ik volgens mij de motorische vaardigheden daarvoor mis.

We zien tijdens het rijden meerdere autowrakken naast de weg. Vreemd dat deze niet weg worden gesleept. Om de wrakken hebben ze een lintje met emergency gespannen.

We komen op onze camping aan. Het is een camping van Top 10. Het lijkt wel of we op een achterbuurt camping zijn beland en dan blijven we hier ook nog twee nachten.

In NZ is het Labour Weekend. Een lang weekend voor de Nieuw Zeelanders om de 8-urige werkdag te vieren. We vonden het al zo druk op de weg vandaag.

We willen morgen naar Auckland met de ferry. Blijkt de ferry morgen niet te varen. Dan maar met de trein van Papakura naar Auckland. Natuurlijk die gaat ook al niet. Met de bus duurt het te lang. We moeten namelijk eerst ook een uur rijden met de auto. Als we dit hadden geweten dan  hadden we een andere planning gemaakt.

Vanmorgen hadden we heerlijk weer maar vanmiddag en vanavond hadden we regen.