Masterton, 11/10/22

11 oktober 2022 - Masterton, Nieuw-Zeeland

Overnachting : B &B History@Renald

Fietskilometers : 60

We keken vanmorgen vanuit onze cabin naar buiten en zagen dat het zeer bewolkt was. Bij het wegrijden voelden we enkele spetters.

Nog even terug naar gisteravond. Hennie zorgde voor een moment van paniek. Hij was zijn fietssleutels kwijt. Ik had zijn slot eraf gehaald en zijn fietsbatterij erin gezet. En nu was hij zijn sleutels kwijt. Hij had alle tassen al doorzocht maar geen sleutels. Ik ook al mijn tassen en fietskleding doorzocht maar geen fietssleutels. Hennie het vorige overnachtingsadres gebeld en ze zouden even gaan kijken.  Toen kreeg hij een helder moment want hij had nog een reisportemonnee en ja hoor daar zaten ze in. Grrr.

We zijn dus weggereden terwijl we regenspetters voelden. Het keek ook zeer donker maar uiteindelijk klaarde het op. Het was een schitterende fietsroute maar wel heel heuvelachtig. Bij een van de afdalingen gingen we met 45 km/u de heuvel af. Het jammere is dat je weet dat je ook weer een keer op moet. Het ging dus heuveltje op en af.  We hebben spierpijn van al dat gefietst. Mijn kant heeft ook nog geen klik met het zadel maar ze hebben nog tijd genoeg om aan mekaar te wennen.

In Masterton begon het wel heel bewolkt te worden. Daardoor besloten we niet om verder te fietsen. Eerst maar even gebruikt gemaakt van een openbaar toilet en deze was zeer schoon. Je kon je daar ook douchen. Meestal zijn de openbare toiletten schoon.

We zijn naar een B&B gefietst. Hennie heeft met dit concept al ervaring maar ik nog niet. Hennie heeft de kamer bekeken en goedgekeurd. Ik vind het een vreemd idee dat je bij mensen in huis slaapt. Niet op jacht naar de ontbijt was een goede ervaring.