Hot Water Beach

20 oktober 2022 - Hot Water Beach, Nieuw-Zeeland

We zijn vanmorgen uit ons tweedaagse onderkomen, VR Lakeresort Rotorua vertrokken.

Bij het uitchecken vroeg de jongen achter de balie of ik cash had betaald. Ik had ja kunnen zeggen maar daar was ik natuurlijk weer te eerlijk voor. Ik moest het kamernummer noemen maar denk je toch dat  ik daar op kwam, nee dus. Ik weer terug naar de kamer. Vervolgens betaald en gaan met die banaan.

Ons einddoel is nog niet helemaal duidelijk. We gaan in ieder geval langs de kust omhoog in de richting van Coromandel.

In de plaats Waihi is het nog te vroeg om te lunchen dus daar rijden we door heen. Het is niet te geloven maar we stuiten op een boerenprotest en zien allemaal tractoren met boeren. We stoppen om het te vereeuwigen op de gevoelige plaat. Hennie gaat een praatje met de boeren maken. De boeren hebben gehoord van de boerenprotesten in NL. Deze boeren gaan een rondje dorp maken om vervolgens bij het gemeentehuis te stoppen voor een lawaaiactie. De boerenprotesten komen voort uit het feit dat de regering heeft besloten om in 2025 belasting te heffen over de uitstoot van de boerenbedrijven.

We rijden door en lunchen in het plaatsje Whangamata. Hennie besteld een battered fish maar aan zijn gezicht te zien is het niet naar wens. De fish is een beetje taai.

Omstreeks 15.00 uur checken we in bij Hot Water Beach TOP 10 holidaypark. We hebben een ensuite cabine. Het is nog heerlijk weer dus we kunnen  nog heerlijk buiten zitten. Het campinggevoel op zijn luxueus.

We hebben vandaag 140 km gereden.