Dans Bay, 8/10/22

9 oktober 2022 - Featherston, Nieuw-Zeeland

We hebben besloten om vandaag nog in Wellington te blijven. We hadden namelijk gisteren naar een overnachting gezocht bij onze beoogde eindbestemming maar deze bleken allemaal volgeboekt, ons hotel bleek gelukkig nog een kamer te hebben maar we moesten wel verhuizen maar als dar alles is. We hebben onze spullen verhuist.

Daarna zijn we op de fiets gesprongen. Onderweg hebben we onze lunch bij een frans cafe genuttigd, lekker een stokbroodje gezond met thee. We moeten nog even wennen aan de grote porties. In Wellington stikt het van de restaurants dus daaraan geen gebrek.

We zijn eerst naar Petone gefietst. We moesten op een snelweg rijden. Dat auto's je met 100 kilometer achterop komen is toch best hard. In Petone kwamen we bij een veld waar een honden bijeenkomst aan de gang was. Tsja  ik ben toch even gaan zitten om dat gade te slaan. Wat leuk toch dat die honden allemaal met z'n allen door de deur konden. Petone ligt aan de zee. Het was schitterend weer en iedereen liep op strand of promenade. Onder genot van een beker thee met melk, de melk zat er al in voordat ik no kon zeggen, hebben we mensen gekeken.

Naar Days Bay konden we over een fietspad rijden, een mooie route.  In Days Bay zagen we ferry en deze bleek naar Wellington te gaan en we zagen dat er fietsers mee mochten.

We zijn naar Bluff lookoutpoint gereden dit ging wel omhoog maar het was te rijden. Echt de moeite waard want het uitzicht was schitterend.  Helaas hadden we op de terugweg naar Days Bay de wind heftig tegen.  We zijn in Days Bay de ferry naar Wellington genomen. Het was even klungelen met de fietsen maar met enige hulp van het personeel was het gelukt.