Wellington 7/10/22

7 oktober 2022 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Het is niet te geloven maar onze bagage stond bij de recepti van motel. Een kleinigheidje al anderhalf uur maar ze waren vergeten ons in te lichten. Het was dat Henny naar de receptie liep. De bagage is heel en voorzien van een hoop labels. De bagage heeft al meer steden in NZ aangedaan dan wij.

We maken de fietstassen in orde zodat deze op de fiets kunnen. Hoe krijgen we toch alle spullen in maar twee fietstassen. Normaliter hebben we ook nog twee voortassen maar dat kan niet op deze fiets.

De weersvoorspellingen zijn niet fijn. Zaterdag en zondag is het koud maar  wel droog. Vanaf maandag verschillen de voorspellingen maar een ding hebben ze gemeen en dat is heel veel regen en lage temperaturen. Het verschil zit hem in de windkracht waarbij de een het over windkracht 4 heeft en de andere 7 dat is dus storm.

We beginnen morgen met fietsen dat zal een hele ervaring worden. Hennie heeft winter wielerhandschoenen gekocht in verband met de kou.

We willen morgen naar Cross Creeck fietsen. Een deel van die route maakt deel uit van de Remutaka trail. In NZ kennen ze de Great Rides dat zijn bewegwijzerde fietsroutes. Maar ja wij verdwalen  met wegenkaarten en onze Garmin nog,

Vandaag hebben we problemen met onze betaalpassen vooral die van de ING waardoor we niet kunnen pinnen of cash geld opnemen. Toch wel lastig.

Bij de winkel van de Vodafone geweest voor een databundel voor de tablet. Bij de bundel zat een telefoonnummer maar berichten of bellen kan ik niet. Toch vind ik dit maar vreemd net zoals dat een bundel maar 28 dgn  geldig is.

Morgen stijgen we dus voor de eerste fietsroute op ons stalen ros. We zijn benieuwd wat het ons gaat brengen.

We zaten voor morgen naar een overnachting te zoeken, blijkt in de buurt van ons eindpunt geen enkele overnachting beschikbaar. Blijkbaar gaan alle lokale bewoners de hort op.